Señor je daleko dogurao od launcha prvog, brzinski sklepanog senor.hr-a pa smo mu za peti rođendan odlučili pokloniti web kakvog zaslužuje. A kad se upustiš u ovakav mega-projekt za sebe, osim što beskompromisno želiš ispuniti sve što misliš da bi jedan ovakav web morao imati, otegotna je okolnost što projekt stalno „tone” na listi prioriteta pa planiranih pet mjeseci lagano postane deset. I ne bez razloga, jer posla nije falilo; odlučili smo sami napraviti arhitekturu, dizajn i sav sadržaj. U ovom meta case studyju pokušat ćemo vam približiti kako smo radili najbolji agencijski web u regiji (i šire!) - vi javite jesmo li u tome uspjeli.
TKO KAŽE DA NIJE NAŠA DOMENA?
Webu smo pristupili kao i svim projektima: prvo smo istražili kako to radi konkurencija. Nakon analize, drugi je korak bio definirati kome se obraćamo te posljedično u kojem smjeru želimo izgraditi naš web. Detektirali smo dva glavna targeta:
1. potencijalni klijenti
2. potencijalni kolege (ne isključujući kreativnu industriju u kojoj aktivno sudjelujemo)
Dakle, bilo je jasno da se želimo predstaviti publici koja ne zna (dovoljno) o Señoru, a vjerujemo da bi (s nama) kliknula. Ako ne želimo, a ne želimo, pričati o sebi, ključno je predstaviti najznačajnije projekte, da oni pričaju umjesto nas. Ovom odlukom udareni su temelji arhitekture weba.
CONTENT WITH THE CONTENT
Sadržaj smo po važnosti, ugrubo, podijelili u tri grupe: WORK (najvažniji radovi), AWARDS (dokaz uspješnosti i razlikovna prednost u odnosu na zagušeno tržište) i OSTALO (vijesti, webshop, blog…). Najveću smo pažnju pritom odlučili posvetiti predstavljanju radova kako bi u formi magazinskog članka, optimiziranog za jednostavno praćenje, uspjeli čitatelju prenijeti razmišljanja iza projekta, pokazati najvažnije materijale, otkriti behind the scenes (izjave uključenih u proces) i rezultate - odnosno, sve što je potrebno da dobije uvid u naš proces. Ovo nam se činilo posebno važno; vjerujemo da će oni koji prepoznaju naš princip i osjećaju profesionalnu bliskost ovakvom načinu rada lakše odlučiti isprobati suradnju, umjesto recimo iscrpljujućih natječaja ili nam se pridružiti u misiji spašavanja oglašavanja.
„Nije ovo malo preambiciozno?” - Zoran Šteković, Shape
I HAVE INVISION
Usability je ključan. Znamo koliko lako gubimo koncentraciju ili odustajemo od čitanja. Zato smo testirali svaki korak kako bi sačuvali dragocjeni interes publike. Naslovnica je osmišljena na način da posjetitelju s minimalnim trudom da uvid u najvažnije stvari o svom virtualnom domaćinu. Funkcionira u foldovima od osam modula koji su podijeljeni u kombinacije od 1, 2 ili 4 povezana modula čime smo dobili tri veličine, odnosno tri razine važnosti. U te smo izmjenjive module (ovisno što i kada želimo istaknuti) smjestili najvažnije iz ostalih kategorija stranica: projekte, nagrade, vijesti… Ovako i oni koji nemaju previše vremena mogu lako dobiti sliku o nama. Naravno, svaki klik vodi na daljnje istraživanje i upoznavanje.
U jednom se trenu vodila ozbiljna rasprava raditi ili ne mobile sajt. Previše smo se trudili oko projekata da ih se gleda usput na 2x2 cm. Na kraju smo pokleknuli, ali vas ipak pozivamo da sajt doživite u desktop verziji. Mobile je za adresu i kontakt telefon!
Kako bi sajt bio živ, odlučili smo zadržati vijesti (u twitter formatu) i blog - polivalentni, multimedijalni i multidisciplinarni online prostor koji nam ostavlja prostor za analize, mišljenja, komentare, otvorena pisma, kritike, edukacije i sve ostale forme koje nas okupiraju a želimo podijeliti s vama.
SNIMI OVO!
Nije čest slučaj da agencija u samo nekoliko godina osvoji nagrade za najbolju agenciju u regiji, najbolju kampanju godine, najbolju ambalažu u regiji i Hrvatskoj, najbolji billboard i Grand Prix za najbolju digitalnu kampanju. To je naša komparativna prednost i reason to believe koji ne mogu tvrditi brojne agencije i studiji na čijim ćete stranicama pod O nama pročitati kako su „veseli, zaigrani i najkreativniji u državi”. Ali kako to nepretenciozno (i zabavno) pokazati? Od samog početka planiranja, imali smo neku ideju o video sadržaju koji bi predstavio naš vizualni identitet. Tipično za nas, par brainstorminga kasnije, ova je idejica eskalirala u najam high-speed kamere, hale i cjelodnevnu igraonicu s tonom slow-motion konfeta, mačića s pedigreom i toplotnim udarom od rasvjete (i računa za ovu produkciju).
KRAJ INTERNETA
I za kraj čitanja o Señor webu na Señor webu, nadamo se da količina fora (jeste li u sklopu weba već otkrili našu mini kampanju za popularizaciju čitanja knjiga?) i sve ostalo o čemu smo pisali gore nije stalo na put glavnog cilja: da upoznate naše radove i način rada. Neka vas inspiriraju da i vi pomičete vlastite granice ili nam se javite da zajedno kreiramo neke nove stranice na ovoj domeni. A prije toga, klik-klik; kao i u svemu, postavili smo si i visoke ciljeve posjećenosti.
Credits
Lead
Vanja Blumenšajn ~ Vrlo kreativni direktor | Nina Trumbić - Project Manager | Miro Čavar ~ UX/UI dizajner
Content - Tekst
Jurica Ćorluka | Luka Pervan | Zvonimira Milevčić
Content - Dizajn
Miro Čavar | Damir Mazinjanin | Mišel Kovačić | Tomislav Fabijanić
Content - Header and awards videos
Señor ~ Redatelj | Mario Topić ~ DOP | Ana Šepić Šolaja ~ Producentica (Centralna jedinica) | Mario Pulek (Ater) | Mirela Budimić - Koloristica (Ater) | Marin Balaić ~ Video guru
Web produkcija
Shape
Support
Anja Mutić ~ Prevoditeljica | Marko Belić ~ Content manager | Egon Marić ~ Content manager | Stipe Bačić | Danijela Maričević | Anamarija Vuić | Iva Kaligarić | Damir Žižić ~ Fotograf | Boris Miletić ~ Fotograf