Žene u prosjeku imaju 13% manju plaću od muškaraca te 22% manju mirovinu. Ulaze u nadzorne odbore čak 12 godina kasnije. Kad im to i pođe za rukom, tamo su usamljene: čak tri muškarca na jednu ženu. Uz sve to, svaku treću ženu pri zapošljavanju se pita o planovima za djecu, što je zakonom zabranjeno. Što je uzrok ove statistike i kako mijenjati situaciju?
STOP RODNOJ NERAVNOPRAVNOSTI
Rodne predrasude su toliko duboko ukorijenjene u društvo da ih često ni ne primjećujemo. Istovremeno, posljedice njihovog postojanja za žene itekako su primjetne. S udrugom CESI pokrenuli smo akciju NIJE U REDU U UREDU s ciljem da iskorijenimo rodne predrasude, poboljšamo položaj žena na radnom mjestu i pokažemo kako rodna neravnopravnost nije u redu u uredu… ni u skladištu, polju ili dućanu.
Ako njen uzrok leži u prerasudama, kako pokazati da ih ni oni najosvješteniji, čak ni žene, nisu svjesni? Tako da ih testiramo, a da toga ne budu ni svjesni.
#NIJEUREDU
Nakon outdoora, CESI kampanja ubrzo je preselila online na nijeuredu.com gdje smo, osim podizanja svijesti o problemu, pozvali na konkretnu promjenu — potpisivanje peticije za promjenu Zakona o radu.
Bez ulaganja u online oglašavanje, postavljeni cilj od 10 000 potpisa premašen je u prva tri dana, a kad su se uključile najveće domaće tvrtke, zaposlenici i poznati, kampanja je eksplodirala! U kampanju se uključilo čak 39 tvrtki (Atlantic Grupa, Hrvatski Telekom, Wiener osiguranje, IKEA, JGL, Zagrebačka banka…), kao i brojna poznata lica poput Jadranke Đokić, Lane Barić, Dade Ćosića, Olje Savičević Ivančević, Ivana Šarića i Nane Nadarević.
Svatko je imao nešto za reći: tvrtke, mediji i pojedinci samoincijativno su, samo s weba, sadržaj shareali više od 30 000 puta, a svoja su iskustva s nama podijelile i žene koje su doživjele diskriminaciju.
Kampanja je generirala neviđeni interes poslovne javnosti i medijsku popraćenost kakvu udruga nikad nije imala tijekom sličnih ranijih kampanja — od index.hr preko HRT-a do RTL Direkta, kampanja se našla u 57 medija, što je pomoglo da do kraja prikupimo više od 20 000 potpisa — važan korak prema promjeni zakona i društva u kojem će izjave s početka, u našim glavama, zaista biti rodno neutralne.
#nijeuredu je najuspješnija CESI peticija ikada i među 6% najuspješnijih domaćih peticija u zadnjih 10 godina.
Idući je korak predaja svih potpisa Ministarstvu rada u znak podrške izmjeni Zakona o ženskim pravima na radnom mjestu u nadi da ćemo tamo prikupiti par ključnih potpisa — onih za uvažavanje prijedloga.
Rodna diskriminacija ne staje ovdje, ali joj zajedno možemo stati na kraj.
Credits
Señor
Vanja Blumenšajn ~ Vrlo kreativni direktor | Jurica Ćorluka ~ Head of creative | Lucija Drača ~ Copywriterica | Valentina Mavretić ~ Copywriterica | Dora Kasun ~ Dizajnerica | Mishel Kovačić ~ Dizajner | Danijela Maričević ~ Head of account | Anamarija Vuić ~ Account managerica | Anamarija Tadić ~ Account asistentica
Suradnici
Martina Nemčić ~ Project managerica (Human) | Barbara Sabo ~ Creative lead (Human) | Martina Đođo ~ Front-end Developerka (Human) | Vedrana Vekić ~ Developerka (Human) | Filip Krajcar ~ Developer (Human) | Sonja Mujačić ~ Back-end developerka (Human) | Jere Meić ~ Analitičar (Human) | Krešimir Brlić ~ Direktor prodaje (Outdoor Akzent) | Marin Balaić ~ Animator | Jadranka Đokić ~ Spikerica | Damir Markovina ~ Spiker
Klijent
Anamarija Tkalčec ~ Koordinatorica udruge CESI | Višnja Ljubičić ~ Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova