„Nije to biznis. Dani proizvodnje satkani su od stotina lijepih i manje lijepih priča koje nas čine ponosnima na vina koja smo stvorili za sve iskrene, ljudske trenutke koje ćete uz njih doživjeti. Bez velikih riječi, šarenih etiketa i blještavih reklama, za nas je to život - iskrena posvećenost kreiranju dobrih vina. Možda baš zato vina Matković imaju neobjašnjivu moć. Inspiriraju na neke male, nikad izgovorene istine, koje su, kao i naša vina, najljepše navrh jezika.”
BOCA S PORUKOM
Deseci tisuća hrvatskih vinara bore se za svoje mjesto pod suncem. Kako jedinstveno pozicionirati, imenovati i predstaviti vina imajući na raspolaganju marketinške alate obiteljskog gospodarstva? Ambalaža je jedno od najvažnijih (i najsnažnijih) komunikacijskih sredstava i, pogotovo u slučaju ograničenih budžeta, prva linija komunikacije s potrošačem. Zašto je ne oblikovati na način da uspostavlja (emotivnu) vezu s korisnikom i prenosi poruku branda.
VINA(RI) KAO INSPIRACIJA
Priča o Iskrenim vinima započela je 2013. Tražili smo način kako se istaknuti na zasićenom tržištu i kroz sve brand elemente ispričati jedinstvenu priču o obitelji posvećenoj vinima napravljenih s ljubavlju od kvalitetnog grožđa, cjenovno fer i poštenih, bez želje da zavaravaju u komunikaciji. Iskrenost najbolje opisuje način na koji Matkovići pristupaju poslu. Tako je nastao brand za sve iskrene trenutke koje će njegovi fanovi uz njega doživjeti.
ON VINO VERITAS
Stara izreka kaže da je u vinu istina, a u slučaju etiketa Iskrenih vina, istina je i na njemu. Omoti skrivaju boce koje odmotane, baš kao i jezik nakon par gutljaja vina, otkrivaju male, neizgovorene istine na etiketama. Omot konceptualno „skriva” tajnu na boci, a služi i kao poklon ambalaža. Svaka sorta otkriva novu istinu, a svaka nova berba nove nadogradnje priče koja nikada ne završava.
REZULTATI – BOLI GLAVA
Zbog hrabrog nastupa na tržištu u prvoj je godini stvoren prepoznatljiv brand i značajan PR učinak koji je zamijenio klasično oglašavanje, a mali je proizvođač privukao interes javnosti i kupaca. Uspjeh nije bio samo kreativan; u prva tri mjeseca nakon lansiranja prodano je kao u protekle tri godine, a rast se kontinuirano nastavio i u sljedećim godinama.
Ambalaža koja iskreno komunicira nagrađena je Cropakom za najbolju hrvatsku ambalažu, priznanjem za Najbolji copywriting godine na IdejiX, slavila je na Sudnjem danu, a regionalno je nagrađivana na Regpaku, Balcannesu… Uz mnoge svjetske publikacije, legendarni Lürzers Archive ju je uvrstio među 200 najboljih na svijetu i posvetio joj čak 6 stranica i naslovnicu posebnog izdanja koje svake prikuplja najbolje od najboljeg u dizajna pakiranja.
Credits
Señor
Vanja Blumenšajn ~ Vrlo kreativni direktor, copywriter | Miro Čavar ~ Art direktor, dizajner | Iva Kaligarić ~ Strateška direktorica
Suradnici
Mario Kučera ~ Fotograf omota | Maja Danica Pečanić ~ Fotografkinja vina i hrane | Dragan Dragojlović Gaga ~ Kuhar i food stylist
OPG Josip Matković
Josip Matković, Mira Matković, Iva Matković, Ivan Matković