Kopirano!

02_header_desktop

Klijent

WWF Adria

Brand

WWF

Datum

Rujan 2020.

Kategorija

Društvene akcije

GUBITNICI

Kaktus 2021 Najbolja digitalna integrirana kampanja
IdejaX 2021 Društvene akcije: srebro

Šanse za osvojiti jackpot su niske, ali ponekad nam se čini da su šanse za zainteresirati nekoga za borbu za good cause, koji ne utječe na njega osobno, još niže. Kako nekome približiti razlog i motivirati ga da se priključi borbi?

I DUNAV SILU GUBI

Iako energiju crpe iz obnovljivih izvora, male hidroelektrane štetne su za okoliš jer zagađuju i isušuju rijeke. Osim toga, ne mogu se izvući ni na učinkovitost — iako im je 2018. na Balkanu bilo dodijeljeno 70 % državnih poticaja, one su generirale samo 3,6 % ukupne električne energije. Usprkos tome, od 2018. njihov se broj na Balkanu utrostručio, a preko 5000 km riječnih tokova pretvorit će se u cijevi ako se sve planirane male hidroelektrane izgrade.

Da podigne svijest o zaštiti rijeka od malih hidroelektrana, WWF Adria pokrenuo je online kampanju u BiH, Crnoj Gori, Srbiji i Albaniji s ciljem obustave davanja državnih poticaja za njihovu izgradnju. Bez poticaja, većina od 2700 projekata u planu bila bi neisplativa, a onda i zaustavljena.

ČESTITAMO GUBITNICIMA

Izgradnjom malih hidroelektrana svatko od nas gubi na osobnoj razini, i to višestruko: gubimo rijeke i nacionalne parkove koji se isušuju, endemske vrste riba, plodno tlo, radna mjesta i još mnogo toga.

Poruku da u ovoj igri svi gubimo htjeli smo učiniti osobnom za svakog od nas, stoga smo se referirali na prize-winning kulturu u kojoj ovaj put, umjesto dobitka, komuniciramo gubitak.

Kako bismo pobudili asocijacije na igre na sreću, ili u našem slučaju nesreću, poslužili smo se njihovim šarenim i atraktivnim vizualnim jezikom. Kolo nesreće, izvlačenje gubitnih jackpot brojeva i sretnih gubitnika prikazani su u formi animacija u kojima smo bili slobodni stvoriti svoj novi svijet i nova pravila igre u kojoj nema pobjednika. Bez obzira na to, izgleda da dosta ljudi želi sudjelovati u ovoj igri — peticija u sklopu kampanje u prvih je pet dana skupila preko 4000 potpisa.

Mi smo izvukli sve gubitne brojeve pa nema više potrebe za izvlačenjem — potpiši i ti peticiju na losingrivers.com i pridruži se borbi za spas rijeka na Balkanu.

Najbolje izvlačenje brojeva koje sam ikad vidjela. - vrlo vjerojatno Suzana Mančić

Credits

Señor

Jurica Ćorluka ~ Head of Creative | Danijela Maričević ~ Head of Account | Anamarija Vuić ~ Account Executive | Tomislav Fabijanić ~ Senior dizajner | Lucija Drača ~ Junior Copywriter | Tomislav Šestak ~ Art direktor | Mišel Kovačić ~ Dizajner | Iva Kaligarić ~ Strateška direktorica

SURADNICI

Studio U šumi ~ Animatori | Dubravko Robić ~ Audio mix

WWF ADRIA

Danijel Lončar ~ Communications Manager

02_header_desktop
Osim spašavanja prirode, najveća postignuća ove kampanje: naučila sam nekoliko riječi albanskog i znam nabrojati sve linije korupcije političara u regiji.

Anamarija Vuić - Account executive