Davanje imena proizvodu ili firmi jedan je od najviše frustrirajućih poslova u copywritingu. Smisliš neko super ime, u word dokumentu ga boldaš, smješkaš se, jedva čekaš checkpoint da svi iz agencije vide kako si witty... Ali tamo saznaš da je ime zauzeto. Sve je zauzeto. O hororu u kojem očajno tražiš latinske riječi ne bi li te izvukle ne želiš ni razmišljati.
APEX PREDATOR
U kategoriji oglasnika u Hrvatskoj postoji jedan enormno veliki igrač dok svi drugi uzimaju mrvice sa stola. Desetljeća dobrog poslovanja i komunikacije dovele su do toga da je Njuškalo danas praktički sinonim za kategoriju - ime mu je u rangu Kalodonta, Labella ili Tupperwarea. S druge strane, takva dobra tržišna pozicija ih je uljuljkala, a prilika za izazivača se ukazala na teritoriju kvalitete proizvoda. Ali dobro znamo da bez dobrog brandinga - ništa.
Kako postaviti brand koji će se uspješno boriti s takvim konkurentom, a i velikim internacionalnim igračima?
CALL ME BY MY NAME
Oglasnici imaju najširu moguću ciljnu skupinu, a to su doslovno svi. Jedni traže stan, drugi prodaju auto, treći imaju tavan pun bakinog namještaja, četvrti se žele riješiti starog mobitela... Koliko god bili različiti, ono što ih ujedinjuje je želja da svoj "posao" na oglasniku obave brzo, lako i sigurno - te naravno uspješno.
Ime ovog branda, osim što treba ostavljati gore navedeni dojam, mora i funkcionirati na drugim tržištima u regiji i izvan nje. Zbog toga su u startu odmah otpala imena koja imaju palatale, teško se izgovaraju ili imaju značenje koje nije prenosivo na druge jezike.
Odlučili smo se za Dealio - riječ koja u slengu znači "dogovoreno", koristi se na više jezika i poznata je komunikacijskoj ciljnoj skupini (koja je ipak malo uža od ove "svi"), a to su millenialsi.
Dealio znači da ćeš brže, lakše i sigurnije postići dogovor s kupcem, prodavateljem, iznajmiteljem, iznajmljivačem ili s bilo kim drugim tko koristi Dealio.
Evo, izdrži još malo teksta, pa onda slijede slike kako to sve izgleda. Dealio?
ŽICA ZA DIZAJN
Ideja iza oblikovanja identiteta je bila stara telefonska žica, jer preko Dealija ćeš moći pronaći sve što poželiš. Kad do nečeg ne možeš doći, probat ćeš preko "žnjore", a tvoja veza će u ovom slučaju biti Dealio. Iz te žice smo izvukli karakterističan potez, te ga prvo koristili pri izradi logotipa, a kasnije i kao lightmotiv u dizajnu ostalih elemenata - kako za dekorativne brand elemente vidljive najčešće na pozadinama, tako i pri konstrukciji ikonografije i ilustracije.
Brand boje diferenciraju Dealio od konkurencije, a uz tipografiju naslova doprinose karakteru branda koji je optimističan, pristupačan i moderan.
Credits
Señor
Iva Kaligarić ~ Strateška direktorica | Jurica Ćorluka ~ Head of creative, Copywriter | Tomislav Fabijanić ~ Head of design | Irena Golubiček ~ Head of account, Branding Manager
Suradnici
Neva Zidić ~ savjetovanje u tipografiji logotipa
Digital Marketplaces
Goran Rubčić ~ Co-founder & CEO | Sanda Soptija Šiljak ~ Marketing consultant