U vremenima kada je gospodarska depresija postala glavna isprika da pognemo glave, ukopamo se i grčevito pokušavamo zadržati dojučerašnje pozicije, kreativni je zanos u slabašnim poduzetničkim inicijativama pao u drugi plan, posebno u njihovom vizualnom i komunikacijskom aspektu. Ima li pomoći?
BRAND NEW PLAYER
Umjesto da spema dosadnim PR objavama i bezveznim novogodišnjim promo materijalima koji će završiti u smeću, Señor je odlučio (barem) jednom godišnje samoinicirati projekt od kojeg će koristi imati cijela branša, a nas će kreativno veseliti.
Zato smo osmislili 12 imena budućih malih biznisa, te im u suradnji s 12 vrhunskih domaćih grafičkih dizajnera i studija udahnuli vizualnu komponentu. I ne samo to, ovih 12 imena, pripadajućih slogana i logotipa poklanjamo budućim hrvatskim poduzetnicima s ciljem donošenja daška svježine poslovično dosadnom domaćem tržištu. Tko zna, možda će na krilima kreativnih brandinga inovativno poslovati i inspirirati druge oko sebe.
Projekt su podržali Hrvatski zavod za zapošljavanje i program Obrtnik & partner, koji će pomoći da kreativna rješenja završe u pravim (poduzetničkim) rukama.
Don Računko - računovodstveni obrt - Hamper
Izazov: Kako još jednim novim uredom ući na vrlo zasićeno i kompetitivno tržište računovodstvenih usluga i doprijeti do mlađih obrtnika i malih poduzetnika.
Rješenje: Koncentrirani na brojke, računovodstveni obrti često zanemaruju snagu slova i riječi. Imena su mahom generička i dosadna te se drugačijim pristupom lako može postići razlikovnost i privući sve koji trebaju ovakve usluge. Minimalistički logotip jednostavnom je intervencijom iz matematičkog prešao u duhovnije i duhovitije sfere u službi isticanja poštenja i bezgrešnosti te će, po brandiranju, računovođa biti blažen među klijentima.
Pitaj mamoo i tattooo - studio za tetoviranje - Vedran Klemens
Izazov: Može li studio za tetoviranje istovremeno biti i cool i odgovoran te privući mlađu publiku bez straha od uobičajenog roditeljskog dramatiziranja?
Rješenje: Ime koje je ujedno objašnjenje usluge koju pruža i savjet ciljnoj publici kako se nositi s glavnim problemom s kojim se susreću prilikom donošenja ove važne odluke. Duhovito komunicira s korisnicima, ali i „prirodnim neprijateljima” svoje usluge. Vizualno nas rješenje vodi korak dalje te preventivno upozorava na moguće posljedice neslušanja svog savjeta; razgovarajte sa starcima da vam i oni ne obilježe goozoo.
Ziherica - krojački obrt - Jagoda Jurišić
Izazov: Puno je freelance krojačica i krojačkih obrta, no jeste li sigurni da znate koji je od njih najbrži, napouzdaniji, najpovoljniji i jednom rječju najbolji?
Rješenje: Ženama koje su cjenovno osjetljive, a vole fine komade odjeće i paze na detalje, sigurnost je jedna od najvažnijih asocijacija svakog branda. Tako će ovo ime, slogan i logotip jednostavno podsjećati da ovdje nema razloga za brigu, jer što god odabrale, ziher će biti zadovoljne.
Copy pasta - talijanski restoran s dostavom - N. Cvetković
Izazov: Oslanjajući se na pozitivne asocijacije koje vezujemo uz pravu talijansku kuhinju, potrebno je izboriti svoje mjesto pod suncem među velikom ponudom pizza/pasta restorana.
Rješenje: Posluživši se mladom, urbanom targetu (20-49) bliskom kompjuterskom terminologijom u imenu, duhovito je naglašena autentičnost talijanskih specijaliteta koje restoran nudi. Jednom kad ih probaju, sve će ostale dostave izbrisati iz memorije. Za one kojima to nije dovoljno, ilustracija je sve to dodatno vizualno začinila. Rezultat je molto bene. I basta!
Nevješta - agencija za organizaciju vjenčanja - Superstudio 29
Izazov: Kako privući mladence među rastućim brojem poduzeća specijaliziranih za planiranje vjenčanja i pri tome jasno komunicirati razloge angažiranja istog?
Rješenje: Baš kao i jedno malo „da”, i jedna mala kvačica mijenja sve; igra nevjesta–nevješta naglašava neiskustvo (nadamo se da se udaju samo jednom) i potrebu mladenki za asistencijom u organizaciji vjenčanja. Vizualno lijepo i jednostavno dočarano u stilu logotipa kakve očekujemo na svadbenim pozivnicama s malim tvistom — vješto su nevješto izvedene.
Suparnica - bistro s juhama - Mireldy
Izazov: Zalogajnice s dnevnom ponudom gableca niču kao gljive poslije kiše; kako se nametnuti kao jedini izbor restorana kad je u pitanju dobra juha/varivo?
Rješenje: Htjeli–ne htjeli, restorani posluju u vrlo kompetitivnom okružju gdje su neprestana usporedba ponude i bespoštedna borba za svakog gosta poslovna svakodnevica. Ovo razmišljanje u imenu dodatno pojašnjava slogan u kojem se jasno komunicira tko iz tog okršaja izlazi kao pobjednik. Vizualno privlačan logotip u maniri starih grbova ukusan je i — bez premca.
Pun kufer - last minute turistička agencija - ĐukićPavlović
Izazov: Raznorazni recepti za rješavanje stresa često nemaju učinka. Kako se nametnuti kao jedino logično rješenje tog problema i doprijeti do mladih (25−49), urbanih, prezaposlenih profesionalaca koji odluku o putovanju odlažu za zadnji čas?
Rješenje: Razlomljeno, ime i logotip možemo promatrati u dvije faze. Prvi dio (Pun ku) ima jasnu negativnu asocijaciju na preopterećenje i potrebu za predahom, koju avion−crtica pretvara u pozitivnu — putovanje, odmor i bijeg iz svakodnevice. Tako je ime ujedno i problem (Pun kufer) i njegovo rješenje (Pun kufer). Sve zajedno vizualno inspirirano putničkim žigovima, jasno naglašava da je stresu sudbina zapečaćena.
Nina Badić - dućan s kupaćim kostimima - Manasteriotti∞Marić
Izazov: Biti na pravom mjestu u trenutku kada urbane, moderne dame (25 - 49) koje prate zabavnu scenu i lagano štivo počnu razmišljati o ljetu i ljetnim avanturama.
Rješenje: Modni brand koji se imenom i sloganom izdvaja iz konkurencije, a pritom i dalje vizualno komunicira moderno, fino i damski. Spajanjem slova N i B formiran je minimalistički znak u obliku monograma koji simbolizira žensko tijelo. Odluku jesu li to grudi ili guza, prepuštamo vama jer ne sudimo bikini/monokini opcijama. Za naš dućan, glavno da nije nudokini.
Šofer - taxi služba - Šesnić&Turković
Izazov: Kako se, u poplavi novih taxi službi koje primarno konkuriraju cijenom, približiti mlađem targetu koji ne posjeduje vlastiti auto, pazi na novac i ne da se vozati?
Rješenje: Diferencirati se od konkurencije koja isključivo komunicira najniže cijene u tonu prihvatljivom ciljnoj publici. I Šofer vozi povoljno, ali i fer — ne morate strahovati da zbog nižih cijena nešto gubite ili da postoji kvaka (osim one na vratima). Poruka je dodatno vizualno naglašena kombinacijom simbola uštede i vožnje, a rezultat je — krajnje pošten logotip.
Sendvić - sendvičarnica - Izvorka Jurić
Izazov: Kako u žestokoj i brzorastućoj konkurenciji samoposluga, pekarnica i drugih objekata brze prehrane konkurirati ponudom najsvježijih sendviča u gradu?
Rješenje: Ciljana publika posjećuje sendvič shop u vrijeme malog i velikog odmora u potrazi za sendvičima mekim poput mekog ć. Ovakvo će ih ime i subverzija u njemu privući između satova hrvatskog i biologije, te izazvati smijeh i ponos na uočenu grešku (garantiramo i koju fotku na Instagramu). Za one koji su na satu sjedili na ušima, nema problema – privući će ih ovaj minimalistički sendvič-logotip. Mljac!
Tipfeler - copywriterski obrt - Ivana Rubelj Boubish
Izazov: Bilo da ciljate na angažman velikih agencija, malih studija ili tvrtki koji trebaju vaše usluge, kako jednostavno i bez puno priče postati najbolji izbor specijaliziranih copywriterskih usluga u gradu?
Rješenje: Kreativan copywriter treba biti dobar s riječima i konceptima. Onda takvi moraju biti i njegovo ime i logotip. Mijenjanjem redoslijeda slova, odnosno namjernim greškama, logotip poprima svoje različite oblike i tako je, iako prepoznatljiv, uvijek nov i drugačiji. Original ne postoji, svaki je baš u svom odstupanju savršeno precizan. Bez greške u komunikaciji.
Mensa - menza zdrave hrane - Pero Vojković
Izazov: Pokazati da je, unatoč pretrpanom rasporedu, moguće jesti brzo i zdravo te kako je inteligentan izbor restorana i prehrane vrlo važna svakodnevna odluka.
Rješenje: Ciljna skupina, samci ili mladi parovi (20-39) zbog posla i obaveza često ne stižu kuhati i ne posvećuju dovoljno pažnje činjenici kako bi trebali živjeti i jesti zdravije. Ako već ne stižu sami, u ovakvom restoranu zdravo pripremljene zdrave hrane mogu zadovoljiti tu važnu potrebu. Igrom riječi i promjenom samo jednog slova, obična je menza pretvorena u klub najinteligentnijih — mensu i poziva buduće korisnike da i sami uključe moždane (i želučane) vijuge te jedu pametnije.
WIN-WIN-WIN
Osim što je poharao news portale i lokalne festivale, projekt nam je omogućio suradnju s top imenima domaćeg dizajna i predstavio Señor kao novu pokretačku snagu na kreativnom tržištu koja ne bježi od izazova nego im pozitivno pristupa, s fokusom na pronalazak rješenja. Branding ideja nije nedostajalo, pa nije isključeno da uskoro prionemo na BNY 2.
Credits
Señor
Vanja Blumenšajn ~ Vrlo kreativni direktor, copywriter | Iva Kaligarić ~ Strateška direktorica
Suradnici
Hamper, Vedran Klemens, Jagoda Jurišić, Nebojša Cvetković, Superstudio29, Mireldy, Đukić Pavlović, Manasteriotti Marić, Šesnić&Turković, Izvorka Jurić, Ivana Rubelj - Boubish, Pero Vojković
Projekt podržali
Hrvatski zavod za zapošljavanje, Program Obrtnik & partner, Cerovski Print Boutique
Zahvala
Hvala svima bez kojih ovaj projekt ne bi bio tako lijep, pametan i zabavan: Imeldi, Borisu, Klemici, Saši i mnogim drugima.