Kopirano!

VANJIN INTERVJU ZA ADVERTISER SERBIA

Nedostaju mi vizionari koji postavljaju standarde i motiviraju cijele generacije

AS: Ocenite i dajte viđenje rada svoje agencije u pogledu kreativnog doprinosa u 2019. godini.

Neki dan smo na chemistry meeting-u s potencijalnim klijentom dobili kompliment da smo beskompromisni u kvaliteti i s prepoznatljivim rukopisom u kreativi. Druga nam je klijentica rekla da smo najkreativnija i najštreberskija agencija s kojom je imala prilike raditi #proudtobenerd. Čini se da su naša nastojanja prepoznata i imaju svoju publiku. U 2019 smo nastavili put koji smo si zacrtali prije sedam godina kad je Señor rođen. Nastupi na festivalima donijeli su potvrdu kontinuirane prisutnosti u vrhu regionalnih kreativnih agencija. Na BalCannes-u smo i ove godine imali maksimalna tri u TOP 25 najboljih projekata u regiji (najviše iz Hrvatske). Prema Effie indexu proglašeni smo najučinkovitijom nezavisnom agencijom u Hrvatskoj (i vice-šampionima učinkovitosti u ukupnom poretku).

Osim što radimo najbolje što znamo, tvrdoglavo inzistiramo na smislenosti i izvrsnosti, ne pristajući na kozmetiku i larpurlartizam, pokrenuli smo i seriju blogova s važnim temama iz industrije, sudjelujemo u žirijima svih relevantnih festivala u regiji, intervjuima…Bolja kreativna (i ekonomska) situacija moguća je samo djelovanjem.

Señorov detaljniji pregled godine s linkovima spomenutih projekata možete pogledati na www.senor.hr/hr/novosti/oh-what-year. Trenutno smo u potrazi za novim kreativnim direktorom-icom i art direktorom-icom pa ako vam ovo zvuči kao inspirativna sredina u kojoj želite stvarati, javite nam se.

AS: Dajte ocenu rezultata rada hrvatske advertajzing scene u 2019. godini…Izdvojite najbolje kampanje u Hrvatskoj, uz obrazloženje.

Hrvatska advertising scena je, kao i čini mi se regionalna (a možda i svjetska), u višegodišnjoj kreativnoj recesiji. Danak je to, čast iznimkama, kontinuiranom fokusu na kratkoročne ciljeve i podcjenjivanju važnosti branda i publike, ali i neprepoznavanju važnosti i uloge komunikacije u marketinškom procesu. To se posljedično odražava i na privlačenje kadrova, i s klijentske i s kreativne strane. U ovoj naopakoj spirali, više se ne zna što je uzrok što posljedica, a kvalitetni radovi postaju iznimka umjesto pravilo. Ovo pišem, ne iz defetizma, nego iz odgovornosti da adresiramo problem kako bismo ga mogli rješavati. A rješavati ga je najbolje dobrim projektima. Od kolega bih pohvalio radove mahom, uvjetno rečeno “manjih” agencija, koje bez pritiska “hladnog pogona” podižu prosjek tržišta (Studio Sonda). Veselilo bi me da to u većoj mjeri prate i veliki (klijenti i agencije). Zanimljiva mi je bila B&Ž A1 Laapsus aplikacija koja pokazuje kako oglašavanje može biti zabavno i edukativno. Ožujsko i BBDO recimo drže dobar prosjek u komunikaciji – takve su suradnje bitne jer imaju moć svojim budžetima i produkcijom nametnuti drugačiji ritam tržištu.

Od Señorovih radova svakako bih istaknuo novu komunikacijsku platformu Wiener osiguranja “Osigurava vaš mir” koja preokreće ustaljenu osiguravajuću paradigmu strašenja publike u pozitivno privlačnu (i zabavnu) priču. Ili novi nastavak kontuinuirano uspješnih Iskonovih kampanja “Prilika života” u kojoj smo naše junake vratili u prošlost i upozorili na važnost pametnih odluka u životu.

AS: Ocenite svoj ekonomski položaj i ugled u društvu. Navedite faktore poboljšanja ekonomskog i društvenog položaja i ugleda agencijskih kreativaca u Hrvatskoj.

Djelomično sam se ovog pitanja dotaknuo i gore.

Zadovoljavanje prosjekom dugoročno dovodi do toga da cijela industrija gubi seksipil, teže privlači svježu krv i nazaduje.

Naša je industrija vrlo podložna trendovima, hrani se novitetima i svježim razmišljanjima te ne može opstati bez stalnog priljeva novih umova. Ne uspjeti privući ih, smrtna je presuda industriji. Kad ste zadnjih puta bili inspirani nečim što je “meh”? Zato je potrebno dati dignitet poslu koji radiš (nije slučajno Señor gospodin ;) i samo takvim pristupom, naravno ako je poduprt znanjem i talentom, moguće je biti dio pozitivne promjene. Bez žaljenja za mad men erom, ponekad mi nedostaju vizionari koji postavljaju standarde i motiviraju cijele generacije. Puno sam se puta uvjerio da već jedna lijepa suradnja, jedan pametan projekt zaista imaju moć transformirati, ponekad i megakompanije, a posljedično i njihove druge partnere. I biti svjestan da na jednak način proces ide i u drugom pravcu. Jednom kad kritična masa kolega osvijesti ovaj princip, vjerujem da će se trend brzo preokrenuti. U nama je problem, ali i rješenje.


Tekst je originalno objavljen na portalu advertiser-serbia.com

Najnovije

Señor presenta

OD KAZALIŠTA DO AGENCIJE

Odličan account odjel neophodan je za svaku agenciju, a nama je jako drago što je naš ojačala Ena Bebek na funkciji Account Managerice.

[čitaj više]

Imamo neki feeling

DNEVNIK ZA BOLJU MENTALNU HIGIJENU DJECE

U sklopu Wienerovog projekta Mentalna higijena, na kojem u suradnji s njima i Hrabrim telefonom radimo već 2 godine, predstavljen je Dnevnik za bolju mentalnu higijenu djece - Imam neki feeling. U Dnevniku djeca kroz tehnike, zadatke i vježbe uče kako bolje osluškivati i razumjeti svoj unutarnji svijet, ali i kako se bolje snalaziti u izazovima svoje okoline.

[čitaj više]
back to news page