Poslovni tjednik Lider svoje je posljednje izdanje u 2021. podebljao prilogom “Poslovna 2022.” u kojem su različite tvrtke i pojedinci pozvani da prokomentiraju planove i trendove u nadolazećoj godini. Pozivnica za sudjelovanje završila je i u Señorovom inboxu pa je naš Head of creative Jurica podijelio svoju viziju.
Na kraju godine obično izlaze top liste onog što je bilo najbolje u prethodnoj godini. Filmovi, serije, događaji... slavi se godina na izmaku i ono što ju je obilježilo. Iako je Señor imao fantastičnu 2021., umjesto pisanja o tome kako smo imali super kampanje, bili Agencija godine, zapošljavali nove ljude i osvajali nove klijente, odlučio sam pogled usmjeriti u budućnost i s "wishful thinkingom" predvidjeti trenutke koji će nam obilježiti 2022.
1. Re: Ekipa, tko je u sudoperu ostavio prljave tanjure?
Ovakav mail može značiti samo jedno - vratili smo se u urede, pandemija je gotova, zaboravili smo na Zoom callove, a corone se sjetimo samo kad ironično naručujemo istoimeno pivo. Iako rad od kuće ima svojih prednosti (nitko još ne zna za moj mali nap poslije ručka), ništa ne može zamijeniti brainstorming uživo. Kreativnost se hrani drugom kreativnošću — neke od naših najboljih kampanja su nastale na kauču, ali ne onom doma, već uredskom. U takvoj je atmosferi lakše podnijeti i povremenu zmazanu šalicu u sudoperu.
2. Novi señori ili señorite
Zapošaljavamo nove ljude - i wunderkindove koji u slobodno vrijeme pišu, crtaju, snimaju i fotografiraju, a i iskusnjare koje oglašavanje nije umorilo, već im svaki novi (kvalitetno napisan) brief uzbudi kreativne pupoljke. Oglašivačka industrija u zadnje je vrijeme pomalo izgubila svoj sexiness pa onda gubi i dosta potencijalnih mladih talenata koji odlaze u IT startupe. Posljedica toga je da je sve manje i iskusnih i kvalitetnih kadrova. Svatko treba svježu krv, pa tako i advertising. Nije u kodovima sve. Tko se prepozna u ovom tekstu neka nam se slobodno javi, uvijek gledamo kako dodatno osnažiti svoj tim.
3. Re: Sljedeći vikend je radni :(
Još jedan mail: obavijest da radimo za vikend, jedini u 2022. godini. Time nastavljamo tradiciju iz 2021. gdje je također samo jedan vikend bio radni. Work-life balance je nešto što je užasno bitno za dobrobit i produktivnost zaposlenika, a posljedično i naše agencije. Kako će netko smisliti groundbreaking kampanju ako u zadnjih nekoliko mjeseci nije imao vremena za dobar film, izložbu ili koncert? Kaže se da je inspiracija za amatere, a profesionalci su inspirirani na zahtjev. Da bi to bilo moguće, kreativci moraju imati bazen doživljaja iz kojih će tu inspiraciju izvlačiti.
4. Señor je opet Agencija godine
Jedan od dražih mi poslovnih uspjeha u 2021. bilo je osvajanje titule Agencije godine na IdejiX. Problem s takvim uspjesima je da se ne može dugo spavati na lovorikama, već sljedeće (mamurno) jutro krećeš od nule. Nitko ne pamti tko je bio agencija godine prije, ne znam, četiri godine (osim možda članova te agencije). Ponavljanje titule, osim što bi značilo da smo opet imali dobru godinu, osiguralo bi i dulje pamćenje naše pobjede.
5. Policija je prekinula Intimno ruženje
Naše tradicionalno godišnje druženje s klijentima, suradnicima i kolegama iz industrije, Intimno ruženje, u 2022. ipak biva održano nakon dvije godine pandemijske pauze. Policija nas prekida jer smo malo prekardašili prijavljeno vrijeme, kupimo se i tulum nastavljamo u Kolažu, jer sve radi i nakon ponoći, znanost i cijepljenje su učinili svoje.
6. Odbijamo još jednog potencijalnog klijenta
Primamo tko zna koji poziv na natječaj na kojem sudjeluje još šest agencija, brief nije baš jasan, budžet će biti obznanjen poslije, a rok za rješenja je dva tjedna — i na taj poziv kažemo "Hvala, ne bismo, sretno".
Naša je politika da izlazimo samo na pitcheve bitne za strateški razvoj agencije, a neozbiljnim pozivima ozbiljno zahvaljujemo. Oni bi ionako završili ili s nečim na što zakrindžamo kad vidimo na televiziji ili nikad i ne ugledali svjetlo dana jer klijent ni nakon 15 koncepata od šest agencija ne zna što želi.
7. Nova kampanja za starog klijenta
Izbacujemo još jednu kampanju za Iskon, Zabu, Wiener, bonbon ili nekog od drugih dugogodišnjiih klijenata.
Za razliku od pitcheva iz prošlog odlomka, puno nam je draže fokusirati se na postojeće klijente i ulagati resurse u brendove i ljude s kojima imamo povijest ugodne i plodonosne suradnje. Samo međusobnim povjerenjem i uvažavanjem između agencije i klijenta nastaje efikasna, kreativna i za sve sudionike (uključujući i javnost) korisna komunikacija.
8. Snimanje u Argentini
Naš novi internacionalni klijent zove nas na snimanje kampanje u njihovo sjedište u Buenos Airesu, a mi palimo Duolingo i pitamo se kako im objasniti da se zovemo Señor, a ne pričamo španjolski.
Prije 2008. i prve ekonomske krize koje se ja sjećam, budžeti za oglašavanje su bili takvi da se i za domaće klijente snimalo po Južnoafričkoj Republici, na kolor korekciju se išlo u Bolognu, a na sastanke u Kijev. Kriza je zaustavila ovakve ekstravagance i počelo se paziti na svaku kunu (što je do određene mjere okej). Za dobra stara vremena, volio bih tako nešto ponoviti. Ne mora biti Argentina, sad bih bio happy i s Budimpeštom.
9. Novi samo Señor projekt
U postolara najgore cipele, kaže stara poslovica. To je zato što postolar nekad jednostavno nema vremena za svoje cipele jer stalno radi na tuđima. Zato nam u 2022. želim barem jedan projekt samo za Señor. Rezultati rada s kojim izlazimo van granica oglašavanja dosad su bili super: izbacili smo brend odjeće Uzorak stolice, na filmske festivale slali kratki film Umjetnost feedbacka i razbijali kreativne blokade s našim unBLOKom. Što li će biti sljedeće? S muzikom još ništa nismo probali, hm...
10. Surpriiise!
Zadnji događaj na listi nije mi nikako padao na pamet pa ću se izvući tako da on bude događaj iznenađenja. Neka nas 2022. godina nečim ugodno iznenadi i za cijeli svijet bude bolja od prethodne dvije.
I eto, to je to, 10 događaja za koje se nadam da će Señoru obilježiti godinu koja dolazi. Ovako kad ih čitam vidim da ih je dosta samo ponavljanje nečega iz prošle godine, a to je znak da sigurno nešto dobro radimo. Možda ove trenutke mogu u maniri vortex life coacheva manifestirati tako da zatvorim oči i stvarno ih jako zaželim, a oni će se onda jednostavno dogoditi.
Tekst je originalno objavljen u Lideru, prilog Poslovna 2022.