Kopirano!

Anamarija na Play Media Dayu

O etici, a i o psihologiji i kreativnosti

Anamarija_Vuic_blog_header

Čovjek bi rekao da nitko ne čita blogove marketinških agencija. I čovjek bi se grdno prevario jer je naša Anamarija nakon bloga o etici postala persona non-stop grata na regionalnim festivalima. A nakon što pročitate što je rekla u intervjuu, pogledajte i predavanje o etičnom ponašanju u marketingu koje je održala na Play Media Day 05 online konferenciji. 

Nalazite se na poziciji Account Executive u agenciji Señor. Koja zaduženja ovo tačno podrazumijeva?

Sviđa mi se što u agencijama kao što je Señor ova pozicija podrazumijeva puno različitih zadataka – od ovih klasičnih kao što su vođenje projekata, komunikacija s klijentima, izrada briefova i sudjelovanje u postavljanju strategije, do onih slobodnijih poput predlaganja novih projekata i osmišljavanja ideja. Međutim, neovisno o poziciji, smatram da je zadatak svakog tko radi u agenciji i promicanje struke u javnosti pa si to zaduženje s radošću uzimam.

Kako svoje zanimanje, psihologiju, koristite u projektima na kojima radite, i koliki je njen značaj?

Psihologija kao znanost koja se bavi ljudskim doživljavanjem i ponašanjem je vrlo primjenjiva u oglašavanju. Definitivno mi pomaže u boljem razumijevanju ljudi kojima se obraćamo, ali i kolega i klijenata. Ponekad mi se čini da moja znanja iz psihologije najviše dolaze do izražaja kada su u pitanju komunikacijske vještine.

Kako bi se, po Vama, trebala podsticati kreativnost kod djece, još u najranijoj dobi?

Djeci prije svega treba omogućiti dosadu jer se tada kreativnost najbolje razvija. Različite didaktičke igračke su super, no rast i razvoj se događa u periodu frustracije, a ne blagostanja.

Postoji li nešto što Vas frustrira ili nervira u kreativnoj industriji? Šta biste voljeli promijeniti da možete?

Ideje i projekti koji su sami sebi svrha. Smatram da oglašavanje ima tu moćnu komponentu utjecaja na svijet i da ima i odgovornost koristiti ju. Iako tu nekad znam biti i vrlo naivna, jer bih voljela da svi razmišljaju i o tom dijelu, jasno mi je da nije uloga svakog projekta da bude društveno odgovoran. Pod utjecajem mislim i na pronalaženje insighta iz stvarnosti čovjeka, na humor i kreativnost.

Opišite nam poslovni projekat na koji ste najviše ponosni do sada u svojoj karijeri i zašto?

Prvi koji bih izdvojila je jedan u kojem sam bila na strani klijenta i zaljubila se u Señor, a to je Ako samo promatraš, kao da zlostavljaš jer na jednostavan i efektan način prikazuje vrlo kompleksnu temu od koje mnogi bježe. Drugi je Osigurava vaš mir za Wiener osiguranje – za početak zbog izvrsne zajedničke suradnje. A onda je uslijedilo sve ostalo señorovsko – pametno, zabavno i kvalitetno. Baš kako mislim da treba biti, što su kasnije pokazali i rezultati.

Kako se motivišete da uvijek dajete svoj maksimum?

Iako ovo možda neće zvučati dobro, ipak ću reći. Davanje maksimuma je nešto što podrazumijevam u poslu i mislim da to nije uvijek dobro. Više bi mi pomoglo da znam odvagati gdje bi bilo dobro uložiti više energije, a gdje popustiti. No vidim i da to učim s godinama iako me ponekad strah da će to značiti da odustajem od nekih svojih ideala, što nikako nisam spremna.

Šta ćemo moći čuti od Vas na ovogodišnjem Play Media Day-u?

Kako se oglašavanje može negativno reflektirati na naše psihološke procese i zdravlje, zbog čega je brandovima u interesu komunicirati etično i što u konačnici možemo napraviti na razini industrije da krenemo u tom smjeru.

Kako Vam se čini trenutno stanje u regionalnoj kreativnoj industriji? Koliko zaostajemo, ili uopšte ne zaostajemo za najrazvijenim državama, kada je riječ o ovoj sferi?

Prema definiciji kreativnost uključuje stvaranje novih ideja i pronalaženje novih načina za rješavanje problema. Ponekad mi se čini da se to zaboravi pa različiti radovi dobivaju epitet kreativnih iako to nažalost nisu. Dojma sam da se u regionalnoj kreativnoj industriji trendovi više prate nego stvaraju, uz neke izuzetke. Generalno fali hrabrosti i inicijative, a voljela bih da mjerilo kvalitete zaista postane kreativnost s usmjerenjem na dugoročne rezultate.

Tekst je originalno objavljen na stranici konferencije Play Media Day.