Kopirano!

PIŠEMO ZA LIDER

IVA I JURE BILI U AGENCIJSKOM BILU

iva_jure

U Agencijskom bilu, posebnom godišnjem izdanju Lidera koje se bavi agencijskim svijetom, naši Iva i Jure dali su svoje mišljenje o generaciji Z i projekcijama za sljedeću godinu. Više pročitajte ispod.

IVA O BUDUĆNOSTI

Kakvi su planovi za dalje, bez, kako se sada čini, velikih izbornih kampanja i sportskih događanja?

Señorovi planovi za ovu godinu jako su safe. Fokusirani smo na dugoročne projekte, dobrim dijelom repozicioniranja brandova, koji nisu primarno vezani uz blitz događaje u okruženju. Posvetili smo se i temama za koje vjerujemo da će pozitivno utjecati na budućnost, a i iz kojih učimo o empatiji, mentalnom zdravlju, prirodi i društvu. Važno je redistribuirati znanje, a posebno nam je zadovoljstvo kad imamo priliku doprinijeti akademskoj zajednici, jačati ulogu treće dobi ili primjerice čuvati floru i faunu.

Na kakva ste se ulaganja, pa i troškove usredotočili?

Uz rad na tekućim projektima, ove smo se godine usredotočili na privlačenje investicija koje će nam osigurati dodatna ulaganja u digitalizaciju i edukaciju. U svim segmentima rada vidljiv je značajan porast troškova koji nas potiče pametnije razmišljati o budućnosti i održivije ulagati u znanje i efikasnost.

Kakve se prilike otvaraju?

Vezano uz prilike, veseli me što se sve više prepoznaje uloga marketinških u poslovnim strategijama. To nam otvara mogućnost usađivanja marketinških principa u organizacije od samog početka, a i doprinosi razvoju brand arhitektura poduzeća u reorganizaciji, utječe na internu kulturu i komunikaciju, motivaciju zaposlenika i sl. Prilika koju bismo trebali imati uvijek u vidu je i unaprijeđenje odnosa s klijentima. Naši dugogodišnji klijenti ove su nam godine ponovo potvrdili da se iskren i otvoren odnos cijeni, što nas dodatno motivira u radu.

Kako ste zadovoljni financijskim pokazateljima ove godine?

S obzirom na turbulentna iskustva postcorone i lunapark cijena, za ovu godinu zacrtala sam jako visoku razinu pokrivenosti te sam u prvom kvartalu ugovorila većinu ovogodišnjih poslova. Zadovoljna sam dosad ostvarenim, financijska sigurnost daje nam prostora ugodno raditi, a i pomalo birati nove poslove. Financijska slika bit će svakako opipljivija u sljedećem polugodištu, sad smo fokusirani čim kvalitetnije odgovoriti na zadatke. Ako je posao dobro odrađen, financijski rezultat stiže posljedično. 

JURE O GENZERIMA

Što je generacija Z donijela marketinškom tržištu?

Istraživanja su pokazala da je generacija Z otpornija na oglašavanje od starijih generacija i da puno češće koristi adblockere, više preskače online oglase te da su ciničiniji prema porukama koje oglašivači šalju. Uz to, u ovoj eri informacijskog overloada (kojeg je gen Z najveća žrtva) oglasi se ne natječu za pozornost s drugim oglasima, već prije svega sa zabavnim sadržajem kojeg oni biraju konzumirati kao što su Netflix, Spotify, TikTok, gaming... To znači da oglašavanje sada više nego ikad mora primatelju nešto donijeti - zabavu, informaciju ili emociju. Njihovo vrijeme utrošeno na naš brend mora biti nagrađujuće, autentično i pamtljivo. Sve drugo je bačen novac, ne samo kod generacije Z, već i kod svih drugih.

Koje su snage, slabosti, prijetnje, prilike vidljive kad je riječ o radnim resursima u marketinškim agencijama?

Agencije za oglašavanje oduvijek su bile žedne "svježe krvi" pa su tako trenutno ti novi eritrociti pripadnici generacije Z. Ono što su u agencijski svijet pozitivno donijeli je da imaju puno zdraviji odnos prema work-life balanceu. Kad sam bio na početku karijere imponiralo mi je kad bi me se pozvalo da dođem u ured u nedjelju jer hitno brainstormamo platformu za neko pivo, kao "Super sam bitan i važan agenciji, bravo ja!", što je naravno potpuno glup stav. Da nekom zoomeru sada predložim dolazak na storming za vikend vjerojatno bi mi se samo nasmijao, i to je super.

Neka negativna strana ove generacije (ne volim generalizirati, ali generacija i generaliziranje imaju neki zajednički korijen, pa zašto ne) je da su previše nestrpljivi. Nestrpljivi su oko brušenja zanata, nestrpljivi su oko napredovanja u hijerarhiji agencije - svi bi odmah bili art i kreativni direktori. Ali možda sam i ja takav bio u njihovim godinama, a sada primijećujem njihove "mane" jer sam u poziciji nekakvog šefa.

Ova generacija je i manje lojalna, što je možda okej par godina, ići iz agencije u agenciju, ali malo smo tržište i kad tad će nekom job hopperu ponestati firmi u kojima nije već radio. Ovo je posebno velik problem za agencije koje pokušavaju izgraditi dugoročne odnose s klijentima, jer takvih odnosa nema bez dugoročnih ljudi.

U svakom slučaju mislim da jedni od drugih možemo dosta toga naučiti, pa će tako millenialsi, gen X-eri i boomeri postati samopouzdaniji i progresivniji, a zoomeri će razmišljati malo dugoročnije i biti strpljiviji.

Tekst je originalno objavljen u srpnju u Agencijskom bilu, u razgovoru s Katom Pranić